با خوردن ارده سویدا پوست خود را در مدت کوتاه روشن کنید

ارده سویدا ممکن است یکی از قدیمی ترین و ضروری ترین چاشنی هایی باشد که تا به حال برای بشر شناخته شده است.

آنها می توانند همه کاره، معطر و انواع آجیلی باشند. ارده به انواع غذاهای آسیایی و خاورمیانه ای  مزه ای ترد می دهند.

علاوه بر این، ممکن است به عنوان روغن پخت و پز و برای تهیه سس و سس نیز استفاده شود.

ارده کنجد به دلیل توانایی هایشان در افزایش طعم غذا نیز شناخته شده اند.

فواید تغذیه ای قوی ارده کنجد ممکن است شامل توانایی آنها در بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، ساخت استخوان های قوی، بهبود باروری مردان و مدیریت دیابت باشد.

آنها همچنین ممکن است به درمان اختلالات خواب، بهبود هضم، کاهش التهاب، تقویت سلامت تنفسی، کمک به مراقبت از دندان و درمان افسردگی و استرس مزمن کمک کنند.

ارده خوراکی ریز گیاهی از جنس کنجد هستند که بومی هند و آفریقا هستند.

ارده

آنها قدیمی ترین محصول دانه های روغنی در جهان محسوب می شوند و بیش از 3500 سال است که کشت می شوند. این دانه‌ها طعمی آجیلی دارند و می‌توان آنها را با پوسته یا بدون پوست خریداری کرد.

آنها معمولاً به سالادها به عنوان رویه نان و محصولات غلات، کراکر، سوشی، کیک، سوپ یا به عنوان نان برای ماهی و گوشت اضافه می شوند.

همچنین ارده کنجد که از دانه ها به دست می آید، منبعی غنی از مواد مغذی با خواص ملین و نرم کنندگی است.

ارده کنجد ممکن است منبع غنی از روغن های طبیعی، لیگنان ها، آنتی اکسیدان ها، پروتئین، فیبر غذایی، و ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین های B و ویتامین E باشد.

علاوه بر این، این دانه های ریز ممکن است حاوی اسیدهای آمینه قوی مانند تریپتوفان و پلی فنول های چربی سوز مانند سسامین و سزامول باشند.

محقق دکتر فریدون شهیدی با بیش از 600 مقاله تحقیقاتی منتشر شده، در یکی از مطالعات خود در مجله Food Chemistry، فعالیت آنتی اکسیدانی قابل توجه محصولات کنجد را نشان داد.

طیف گسترده ای از مزایای سلامتی این دانه ها با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است.