تفاوت سينک توکار و سینک زیرکار

 

سینک توکار یا سینک زیرکار؟  یکی از وسایل آشپزخانه که هم زمان با صفحه روی کابینت بایستی انتخاب شود سینک است. سینک گرانیتی را می توان در دو دسته طبقه بندی کرد:

  • سینک  توکار
  • سینک زیرکار

سینک گرانیتی زیر کار

در سینک های زیرکار لبه ی سینک زیر صفحه ی کابینت قرار میگیرد و تنها لگن های سینک قابل مشاهده است این سینک برای کسانی که زیبایی برایشان اهمیت زیادی دارد گزینه مناسبی است.

سینک گرانیتی زیر کار
سینک گرانیتی زیر کار

سینک گرانیتی تو کار

در سینک توکار لبه های سینک روی صفحه ی کابینت قرار می گیرند. این سینک ها برای افرادی که نمی خواهند زمان زیادی را در طول روز صرف خشک کردن اطراف سینک کنند بسیار مناسب است.

سینک در طراحی مدرن

امروزه در بسیاری از طراحی های معماری و دکوراسیون داخلی مدرن ما شاهد استفاده از سینک زیرکار هستیم که برای زیر صفحات کورین یا در کل زیر صفحات کابینت استفاده می شود. این سینک ها نسبت به سینک های توکار دارای ظرافت بیشتری هستند و زیبایی منحصر به فردی به آشپزخانه شما می دهند. اگر شما زیبایی آشپزخانه خود را در اولویت اول خود قرار می دهید و زمانی در طول روز برای رسیدگی و خشک کردن اطراف سینک صرف می کنید این سینک ها برای شما مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: قیمت سنگ توکار کورین

 

سینک گرانیتی تو کار
سینک گرانیتی تو کار

مشکلات سینک زیر کار

یکی از مشکلاتی که برای این سینک ها مطرح می شود این است که اگر اب بندی سینک به خوبی صورت نگیرد آب به چوب داخل صفحه میرسد و صفحه کابینت اصطلاحا باد میکند.

اما اگر شما از صفحات کورین یا کوارتز برای صفحه ی روی کابینت خود استفاده کرده اید دیگر نگران این مشکل نباشید زیرا این صفحات غیر قابل نفوذ و همانند سنگ  هستند. ولی برای باقی ماندن درخشندگی و جلای صفحات قبل از خشک شدن اب روی سطح بهتر است شما آن را با یک دستمال تمیز خشک کنید

 

مشکلات سینک زیر کار
مشکلات سینک زیر کار

 

هرکدام از این سینک ها مزایا و معایب خود را دارند و بنابر سلیقه ی خود میتوانید سینک مورد نظرتان را انتخاب کنید

درصورت داشتن سوال بیشتر راجع به سینک گرانیتی این مقاله را نیز مطالعه کنید.