خوردن چای زنجبیل در اول صبح کولیک عصبی معده را از بین می بد

استفاده از چای زنجبیل به عنوان یک درمان سنتی سابقه طولانی دارد.

یکی از راه‌های محبوب مصرف آن در چایی است که با ریشه تازه یا استفاده از چای کیسه‌ای درست می‌شود.

نوشیدن چای زنجبیل ممکن است برای هضم غذا، التهاب و سرماخوردگی مفید باشد.

زنجبیل گیاهی گلدار از خانواده Zingiberaceae است. نوشیدن چای زنجبیل ممکن است فواید سلامتی داشته باشد.

این مقاله فواید بالقوه نوشیدن چای زنجبیل را برای سلامتی مورد بحث قرار می دهد. همچنین به این می‌پردازد که چه کسی و چرا باید از آن اجتناب کند.

چای زنجبیل حاوی ترکیباتی مانند شوگاول و جینجرول است که ممکن است برای سلامتی فرد مفید باشد.

طبق یک بررسی در سال 2015، شوگاول و جینجرول هر دو دارای فعالیت های ضد سرطانی، ضد میکروبی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد حساسیت هستند.

چای

یکی از مقاله های سال 2019 بیان می کند که چای زنجبیل تازه حاوی سطوح بالاتری از جینجرول است که در زنجبیل خشک کمی کاهش می یابد. با این حال، زنجبیل خشک حاوی مقادیر بیشتری از شوگاول است.

نوشیدن چای زنجبیل ممکن است مفید باشد. مردم می توانند با استفاده از زنجبیل تازه یا خشک، چای زنجبیل درست کنند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که مطالعات از اشکال و مقادیر متفاوتی از زنجبیل استفاده می‌کنند که ممکن است با آنچه ممکن است در چای زنجبیل مصرف شود، قابل مقایسه نباشد.

بخش‌های بعدی به فواید بالقوه نوشیدن چای زنجبیل برای سلامتی و آنچه که تحقیقات کنونی می‌گوید را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کند.

ممکن است از حالت تهوع و استفراغ جلوگیری کند.

بر اساس یک منبع معتبر در سال 2015، تحقیقات اخیر نشان می دهد که زنجبیل به تسکین حالت تهوع و استفراغ ناشی از بارداری، شیمی درمانی و بیماری حرکت کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2014 نشان می دهد که چای زنجبیل یک درمان بی خطر و احتمالاً موثر برای تهوع در بارداری است. با این حال، بر تعداد اپیزودهای استفراغ تأثیری نداشت.

با این حال، مطالعه دیگری نشان می دهد که چای زنجبیل ممکن است اثرات نامطلوبی در دوران بارداری داشته باشد. این اثرات ممکن است شامل واکنش های آلرژیک و اثرات ضد انعقاد یا رقیق کننده خون باشد.

افراد باردار و کسانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، باید در مورد استفاده از چای زنجبیل برای کمک به کنترل حالت تهوع با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنند.

ممکن است نفخ و سوء هاضمه را کاهش دهد.