در گذشته در یخچال رومیزی شیشه ای فوتبال بازی میکردند

در سال 1913، اولین یخچال رومیزی شیشه ای و فریزر برقی برای مصارف خانگی و خانگی توسط فرد دبلیو ولف از فورت وین، ایندیانا اختراع و تولید شد، با مدل‌هایی متشکل از واحدی که در بالای جعبه یخ نصب شده بود.

اولین دستگاه او که طی چند سال آینده در چند صد دستگاه تولید شد، DOMELRE نام داشت.

در سال 1914، مهندس Nathaniel B. Wales از دیترویت، میشیگان، ایده ای برای یک واحد تبرید الکتریکی عملی ارائه کرد که بعداً پایه ای برای کلویناتور شد. یک یخچال مستقل با کمپرسور در قسمت پایین کابینت توسط آلفرد ملووز در سال 1916 اختراع شد.

Mellowes این یخچال را به صورت تجاری تولید کرد اما توسط ویلیام سی دورانت در سال 1918 خریداری شد که شرکت Frigidaire را برای تولید انبوه یخچال و فریزر راه اندازی کرد.

در سال 1918 شرکت کلویناتور اولین یخچال با هر نوع کنترل اتوماتیک را معرفی کرد. یخچال جذبی توسط Baltzar von Platen و Carl Munters از سوئد در سال 1922 اختراع شد، زمانی که آنها هنوز در موسسه سلطنتی فناوری در استکهلم دانشجو بودند.

این یک موفقیت در سراسر جهان شد و توسط Electrolux تجاری شد. پیشگامان دیگر عبارتند از چارلز تلیر، دیوید بویل و رائول پیکتت. کارل فون لینده اولین کسی بود که ثبت اختراع کرد و یخچالی کاربردی و فشرده ساخت.

این واحدهای خانگی معمولاً نیاز به نصب قطعات مکانیکی، موتور و کمپرسور در زیرزمین یا اتاق مجاور داشتند در حالی که جعبه سرد در آشپزخانه قرار داشت.

یک مدل 1922 وجود داشت که شامل یک جعبه سرد چوبی، کمپرسور آب خنک، یک سینی یخ و یک محفظه 0.25 متر مکعبی (9 فوت مکعب) بود و قیمت آن 714 دلار بود.

تا سال 1923، کلویناتور 80 درصد از بازار یخچال های الکتریکی را در اختیار داشت. همچنین در سال 1923 Frigidaire اولین واحد مستقل را معرفی کرد. تقریباً در همان زمان کابینت های فلزی با پوشش چینی شروع به ظاهر شدن کردند.

در دهه 1920 سینی های یخ بیشتر و بیشتر معرفی شدند. تا این زمان انجماد یکی از عملکردهای کمکی یخچال مدرن نبود.