با خوردن جعفری خشک خانگی به سرد شدن بدن دچار نشوید

همانگونه که می دانید از جعفری خشک خانگی به عنوان سبزی اصلی در سالاد تازه استفاده کنید و آن را با رازیانه ورقه‌ای نازک، قطعات پرتقال، گوجه‌فرنگی و دانه‌های کدو تنبل برشته ترکیب کنید.

در حالی که طعم جعفری برای اکثر کام ها نسبتاً خوشایند است، همچنین به اندازه کافی قوی است که بو و طعم سایر غذاهای معطر و طعم دهنده، از جمله سیر و پیاز را بپوشاند.

طعم متمایز آن عمدتاً نتیجه محتوای کلروفیل بالای آن است، خاصیتی که به جعفری کمک می کند تا جایگاه آن را به عنوان یک غذای سالم ببخشد.

بر اساس کتاب «غذاهای سلامتی A تا Z»، جعفری در مقایسه با ریحان، پیازچه، شوید و گشنیز منبع غنی‌تری از بتاکاروتن، ویتامین C، فولات، آهن و پتاسیم است.

جعفری خشک از سلامت استخوان ها حمایت می کند.

استخوان های شما به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی در مقادیر مختلف نیاز دارند تا سالم و قوی بمانند.

جعفری خشک سطوح مشابهی بتاکاروتن و فولات دارد، اما ویتامین C بسیار کمتری و آهن و پتاسیم بسیار بیشتری نسبت به جعفری تامین می کند.

به این ترتیب، ترکیب جعفری و نعناع تبوله را به سالادی بسیار مغذی تبدیل می کند.

جعفری

جعفری خشک برای آبمیوه گیری ایده آل است و ارزش غذایی یک لیوان آب سبزیجات را افزایش می دهد و در عین حال کالری بسیار کمی دارد.

برای دریافت تازه‌ای از سالاد، یک فنجان برگ جعفری با برگ‌های مسطح کامل را با مقدار مساوی کاهو برگ لطیف و با طعم ملایم‌تر بریزید و روی مخلوط سبزیجات سالاد مورد علاقه‌تان بپوشانید.

جعفری خشک از برگ تخت خرد شده اغلب روی ماهی یا مرغ کبابی پراکنده می شود، در سس ها و سوپ ها هم زده می شود و در سالادهای تازه گنجانده می شود.

مانند جعفری، جعفری ریشه معمولاً به صورت بو داده یا در سوپ و خورش سرو می شود.

جعفری در خاورمیانه که منشأ آن است، ماده اصلی تبوله است، یک سالاد سنتی چرخ کرده که حاوی بلغور گندم، سیر، نعناع تازه، آب لیمو و روغن زیتون است.

تبوله را به عنوان یک غذای جانبی با طراوت و در هوای گرم سرو کنید، آن را با سالسا مخلوط کنید یا به عنوان ساندویچ استفاده کنید.