چای ماسالا خارجی که جلوی پیری زود هنگام را می گیرد

چای ماسالا خارجی بدون شک نوشیدنی ترجیحی برای همه طبقات در دوران ویکتوریا بود.

امروزه مصرف چای بریتانیا به دلیل محبوبیت و در دسترس بودن انواع قهوه و چای های گیاهی عجیب و غریب کاهش یافته است اما فنجان چای خوب همچنان نوشیدنی محبوبی است و هنوز در فرهنگ و جامعه بریتانیا ریشه دوانده است.

اکسیداسیون فرآیندی است که در آن برگ‌های کاملیا سیننسیس در معرض هوا قرار می‌گیرند تا خشک و تیره شوند و بر طعم، عطر و قدرت برگ تأثیر بگذارند.

مدت زمانی که برگ ها برای اکسید شدن باقی می مانند، نوع ترکیب شیمیایی چای را تعیین می کند.

یعنی برگ های قهوه ای بسیار تیره حاصل اکسیداسیون کامل هستند و برای تولید چای سیاه محبوب در هند و بریتانیا استفاده می شود.

برگ های چای که تا حدی اکسید شده اند یا اصلاً رنگ روشن تر و سبزتری تولید می کنند و برای چای هایی که نیاز به دم کردن کمتری دارند استفاده می شود: چای سبز و سفید.

چای سیاه منفرد و مخلوط نشده معمولاً به خاطر مناطقی که در آنجا رشد می کنند نامگذاری می شوند.

به عنوان مثال. آسام، دارجلینگ، یوننان، سیلان، کیمون. چای سیاه به طور کامل اکسید می شود و در نتیجه یک فنجان چای تیره و غنی به دست می آید که سرشار از کافئین و ترکیبات شیمیایی قوی است.

برگ‌ها اغلب در طول فرآیند اکسیداسیون خیس می‌شوند و به تمام قسمت‌های برگ‌های چای اجازه می‌دهند در معرض هوا قرار گرفته و کاملاً تیره شوند.

چای اولانگ تا حدی اکسید شده است که آنها را جایی بین چای سیاه و سبز قرار می دهد و بسته به سطح اکسیداسیون آنها دارای ویژگی های طعمی متنوعی هستند.

بسیاری از اولانگ‌ها به شکلی متمایز در می‌آیند که در آن برگ‌های چای کامل به شکل گلوله‌های کوچکی در می‌آیند که به تدریج با غوطه‌ور شدن برگ‌ها در آب داغ باز می‌شوند.

به دلیل این شکل خاص، بسیاری از چای های اولانگ را می توان چندین بار دم کرد و با هر دم کردن متوالی تفاوت های ظریفی را در طعم ایجاد کرد.