دختری که به خاطر ماکارونی پروانه ای به خاستگارش جواب مثبت داد

پاستا یک وعده غذایی راحت و سیر کننده است، اما برخی از انواع پاستا کربوهیدرات خالی دارند، به این معنی که ارزش غذایی بسیار کمی در کنار کالری دارند.

همانطور که درک مردم از کربوهیدرات، گلوتن و شاخص گلیسمی (GI) افزایش می یابد، ممکن است تعجب کنند: آیا ماکارونی سالم است؟

پاستا یک غذای بسیار محبوب است. طبق گزارش انجمن ملی پاستا، هر فرد به طور متوسط در ایالات متحده سالانه 20 پوند (پوند) پاستا می خورد.

با این حال، تحقیقات انجام شده در سال 2017 به کاهش محبوبیت ماکارونی پروانه ای اشاره کرد که تا حدی به دلیل نگرانی های بهداشتی و تغذیه ای است.در این مقاله با فواید و مضرات پاستا و همچنین انواع مختلفی که در دسترس هستند آشنا شوید.

پاستا می تواند یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم باشد.

یک مطالعه اخیر این موضوع را تقویت کرد و نشان داد که افرادی که رژیم غذایی با GI پایین دارند، همچنان با خوردن پاستا وزن کم می‌کنند. این مطالعه به این نتیجه رسید که پاستا باعث افزایش وزن یا افزایش چربی بدن نمی شود.

GI معیاری است برای اینکه یک غذای غنی از کربوهیدرات چقدر سریع و قابل توجه قند خون را افزایش می دهد. هرچه جذب سریع‌تر باشد، سطح قند خون فرد بالاتر و سریع‌تر افزایش می‌یابد.

به طور کلی غذاهای با گلیسمی پایین می توانند به فرد کمک کنند وزن خود را کنترل کرده و خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

علاوه بر این، طبق انجمن دیابت آمریکا، غذاهای نشاسته ای مانند پاستا می توانند بخشی از رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت باشند.

با این حال محدود کردن اندازه پاستا و به حداقل رساندن استفاده از سس های پر شکر و پرچرب ضروری است. همچنین بهتر است از ماکارونی سبوس دار یا ماکارونی با لوبیا یا عدس استفاده کنید که مغذی تر است.